Compromiterea datelor clienților Kering
Hackerii au furat informații personale de la clienții grupului de modă de lux Kering, care include brandurile Gucci, Balenciaga și Alexander McQueen. Atacatorii cibernetici au accesat datele a potențial milioane de clienți, incluzând nume, numere de telefon și adrese de email.
Detalii despre atac
Kering, cu sediul în Paris, a confirmat că breșa de securitate a avut loc în luna iunie 2025, precizând că nu au fost compromise informații financiare, cum ar fi numerele de cont bancar, informații despre cardurile de credit sau numerele de identificare emise de guvern. Atacatorii au fost identificați ca fiind grupul care caută răscumpărare, Shiny Hunters.
Reacția companiei
Kering a declarat: „În iunie 2025, am identificat că o parte terță neautorizată a obținut acces temporar la sistemele noastre și a accesat date limitate ale clienților de la unele dintre casele noastre de modă.” Compania a adăugat că breșa a fost raportată autorităților competente și că clienții au fost notifcați conform reglementărilor locale. De asemenea, Kering a menționat că incidentul a fost identificat rapid și că au fost luate măsuri adecvate pentru a securiza sistemele afectate și a preveni incidente similare în viitor.
Publicarea datelor furate
Conform site-ului DataBreaches.net, Shiny Hunters a postat recent mostre ale breșei de date pe canalele Telegram, incluzând nume, adrese de email și date de naștere ale unor clienți Gucci. BBC, care a raportat prima dată confirmarea Kering a breșei, a menționat că mostrele detaliilor arătau cât de mult cheltuiau unii clienți în magazine, în unele cazuri până la 86.000 de dolari (63.000 de lire sterline). Shiny Hunters a afirmat că a compromis brandurile în luna aprilie.
Concluzie
Acest incident subliniază vulnerabilitățile din sectorul modei de lux și importanța securității datelor personale ale clienților, având potențiale implicații pe termen lung pentru încrederea consumatorilor în aceste branduri.


