Student american reținut după ce un sistem de inteligență artificială a confundat un pachet de chipsuri cu o armă

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Incidentul de la Kenwood High School

Un sistem de inteligență artificială a confundat o pungă de chipsuri Doritos cu o armă, ceea ce a dus la reținerea unui elev de liceu, Taki Allen, în Baltimore. Incidentul a avut loc luni seara, când Allen se afla cu prietenii săi în afara liceului Kenwood, consumând o gustare.

Intervenția poliției

Poliția a fost alertată și a intervenit cu armele în față, îndrumându-l pe Allen să se culce la pământ. Allen a povestit că nu înțelegea inițial motivul pentru care era abordat astfel, declarând: „Ce se întâmplă?” După ce a fost pus în genunchi, cătușat și percheziționat, poliția a constatat că nu avea asupra sa nicio armă. Ulterior, i-au arătat o fotografie care a declanșat alerta, în care se vedea că ținea o pungă de Doritos cu două mâini și un deget întins, care le-a părut suspect.

Implementarea sistemului de detectare a armelor

În anul trecut, liceele din comitatul Baltimore au început să utilizeze un sistem de detectare a armelor, bazat pe camerele de supraveghere și inteligența artificială, pentru a identifica posibile arme. Sistemul trimite alerte către școală și autoritățile de ordine publică atunci când detectează ceva considerat suspect.

Reacțiile școlii și ale autorităților

Într-o scrisoare adresată familiilor elevilor, conducerea școlii a recunoscut impactul negativ al incidentului, menționând că „înțelegem cât de supărător a fost pentru persoana percheziționată, precum și pentru ceilalți elevi care au fost martori”. Consilierii școlii vor oferi suport direct elevilor implicați în incident.

Publicitate
Ad Image

Poliția din comitatul Baltimore a declarat că ofițerii au răspuns la raportul privind o persoană suspectă cu o armă, dar, după ce au ajuns la fața locului, au constatat că individul nu avea asupra sa nicio armă.

Declarații ale familiei

Lamont Davis, bunicul lui Allen, a declarat că „nimeni nu își dorește ca acest lucru să se întâmple cu copilul său”.

Concluzie

Acest incident subliniază riscurile și provocările asociate cu utilizarea tehnologiei de inteligență artificială în mediile școlare, evidențiind necesitatea unei evaluări atente a sistemelor de securitate pentru a evita confuziile care pot avea consecințe serioase.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *