Testamentul lui Giorgio Armani preconizează vânzarea brandului sau listarea pe bursă

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Testamentul lui Giorgio Armani

Casa de modă italiană Giorgio Armani ar putea fi vândută sau listată pe bursă, conform testamentului fondatorului său. Designerul de modă, care a decedat săptămâna trecută la vârsta de 91 de ani, a specificat în testamentul său că dorește ca moștenitorii să vândă o participație de 15% din afacere în termen de 18 luni.

Planurile de vânzare

În plus, el a instruit ca, între trei și cinci ani după această vânzare, să fie vândută o participație suplimentară de 30% până la 54,9% către același cumpărător, conform unui exemplar al testamentului, raportat de Reuters. Testamentul menționează, de asemenea, că o ofertă publică inițială ar putea fi o opțiune alternativă.

Priorități pentru vânzare

Prioritate ar trebui să aibă compania de lux LVMH, controlată de Bernard Arnault, cel mai bogat om din Franța, firma de beauty L’Oréal sau compania de produse pentru ochi EssilorLuxottica, partener comercial al lui Armani. Moștenitorii ar trebui să ia în considerare și alte companii de modă și lux cu care Giorgio Armani are legături comerciale.

Controlul și independența brandului

Giorgio Armani a fost singurul acționar major al companiei pe care a fondat-o, Giorgio Armani SpA, împreună cu partenerul său decedat, Sergio Galeotti, în anii 1970. El a menținut un control managerial și creativ strict pe parcursul carierei sale și a refuzat numeroase oferte de a se alătura unuia dintre cele patru mari conglomerate de modă de lux. Armani a descris independența brandului său ca fiind „o valoare esențială”.

Publicitate
Ad Image

Performanța financiară

În anul precedent, compania Armani a generat venituri de 2,3 miliarde de euro. De-a lungul decadelor, grupul s-a extins pentru a include o colecție de hoteluri, restaurante, cluburi de noapte, cosmetice, ciocolată și chiar flori.

Succesiunea și planurile de tranziție

Într-un interviu acordat Financial Times, publicat cu câteva zile înainte de moartea sa, Armani a explicat cum plănuiește să își transmită averea vastă. „Planurile mele pentru succesiune constau într-o tranziție graduală a responsabilităților pe care le-am gestionat întotdeauna către cei mai apropiați de mine, cum ar fi Leo Dell’Orco [șeful biroului de stil masculin], membrii familiei mele și întreaga echipă de lucru”, a declarat el. Armani a adăugat că „ar dori ca succesiunea să fie organică și nu un moment de ruptură”.

Concluzie

Planurile de succesiune și vânzare a brandului Giorgio Armani deschid noi perspective pentru viitorul acestuia în industria modei, având în vedere impactul semnificativ al deciziilor asupra continuării valorilor și identității brandului.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *