Interzicerea telefoanelor mobile în școlile din Suedia
Suedia va implementa o interdicție națională privind utilizarea telefoanelor mobile în toate școlile, în încercarea de a îmbunătăți condițiile de securitate și de studiu pentru elevi. Începând cu anul școlar 2026, toate școlile și cluburile de după școală vor fi obligate să colecteze telefoanele elevilor și să le păstreze până la sfârșitul zilei. Această nouă regulă va afecta copiii cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani.
Investiții în educație
Ministrul suedez al educației și integrării, Simona Mohamsson, a declarat că această măsură face parte dintr-un pachet de propuneri anunțate de guvern. Pe lângă interdicția telefoanelor mobile, schimbările propuse vor viza curriculumul, sistemul de evaluare și formarea cadrelor didactice. Mohamsson a subliniat că ceea ce se prezintă este o „investiție bugetară istorică în școli” și „cea mai mare agendă de reformă din ultimii 30 de ani”.
Finanțare pentru implementare
Guvernul suedez va prezenta săptămâna viitoare un proiect de buget care alocă 95 de milioane SEK (aproximativ 7,52 milioane GBP) pentru 2026 și 100 de milioane SEK pentru anul următor, pentru implementarea interdicției telefoanelor mobile. Deși majoritatea școlilor din Suedia confiscă telefoanele mobile la începutul zilei de școală, elevii au găsit modalități de a ocoli această regulă, cum ar fi predarea unui telefon fals sau susținerea că au uitat telefonul acasă.
Context internațional
Mohamsson a afirmat că această interdicție ar trebui să se aplice tuturor elevilor din sălile de clasă din Suedia și că nu va fi opțională. Anterior, Danemarca a anunțat măsuri similare, iar Norvegia a instituit o vârstă minimă de 15 ani pentru utilizarea rețelelor sociale, acuzând companiile tehnologice de efectele negative asupra dezvoltării copiilor. Cercetările din Olanda au arătat îmbunătățiri în mediul de învățare după ce aproape toate școlile au adoptat o interdicție a smartphone-urilor în sălile de clasă.
Impactul interdicției
Interzicerea telefoanelor mobile în școlile din Suedia este un pas semnificativ în direcția îmbunătățirii concentrării și performanței elevilor, având în vedere rezultatele pozitive observate în alte țări. Această reformă poate influența modul în care tinerii interacționează cu tehnologia și educația în viitor.


