Interconectarea tramvaiului în Sectorul 4
Sectorul 4 al Municipiului București va demara un proiect esențial pentru îmbunătățirea traficului din centrul capitalei, constând în interconectarea liniei de tramvai între Piața Sf. Vineri și Piața Unirii. Anunțul a fost făcut de primarul Daniel Băluță, în cadrul unei vizite de lucru la șantierul din Piața Unirii, alături de Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Detalii despre proiect
După semnarea unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului București, Sectorul 4 a devenit autoritate contractantă pentru realizarea acestei conexiuni. Primarul Băluță a menționat că, având în vedere preluarea studiului de fezabilitate de la Primăria Capitalei, urmează să fie semnat contractul de proiectare și execuție, iar proiectul tehnic ar putea fi finalizat în maximum un an.
Stadiul lucrărilor la Planșeul Unirii
În paralel cu acest proiect, constructorii lucrează la refacerea Planșeului Unirii, avansând rapid. Până în prezent, au dezafectat aproape 60% din vechea structură și au realizat 200 de piloți forați din totalul de 256 necesari pentru noul planșeu, care va avea o durată de viață estimată de cel puțin 100 de ani.
Proiecte adiționale în zonă
În plus, Sectorul 4 va iniția și alte lucrări importante, precum consolidarea și modernizarea Pasajului Unirii, construcția unui nou pasaj pietonal și interconectarea liniei de tramvai dintre Piața Sf. Gheorghe și Piața Unirii. Aceste facilități vor fi conectate între ele prin scări fixe, lifturi și escalatoare, asigurând astfel un transfer eficient între stațiile de tramvai și metrou.
Importanța proiectului pentru metropolă
Primarul Băluță a subliniat că refacerea Planșeului Unirii reprezintă un proiect de siguranță metropolitană, care ilustrează modul în care trebuie reconstruită infrastructura esențială a orașului. El a afirmat că Bucureștiul are nevoie de soluții structurale durabile, nu de improvizații temporare.
Puncte de vedere oficiale
Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a accentuat necesitatea unor soluții rapide și responsabile pentru îmbunătățirea traficului din București. Lucrările de la Planșeul Unirii sunt considerate un exemplu de bune practici în colaborarea dintre Primăria Sectorului 4 și Metrorex, având un impact direct asupra siguranței și mobilității cetățenilor.
Concluzie
Proiectele de interconectare a infrastructurii de tramvai și refacerea Planșeului Unirii vor transforma semnificativ transportul public din București, contribuind la un sistem de mobilitate mai sigur și mai eficient pentru locuitorii capitalei.


