Reflecții asupra moștenirii lui Kenzo Takada, la cinci ani de la plecarea sa dintre noi

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Moștenirea lui Kenzo Takada

Kenzo Takada, creatorul de modă japonez, s-a născut pe 27 februarie 1939, la Himeji, în prefectura Hyōgo, Japonia. A studiat la Colegiul de Modă Bunka din Tokyo și și-a început cariera în Japonia, înainte de a se muta la Paris în 1965, unde a devenit designer independent. În 1970, a deschis buticul Jungle Jap, care oferea modele simple și practice, diferite de stilurile haute couture, atrăgând rapid atenția modelelor și creatorilor de tendințe.

Cariera și inovațiile

Premiera colecției sale de toamnă/iarnă a fost realizată din bumbac, din cauza constrângerilor financiare. Aceasta a fost prezentată cu succes la Galeria Vivienne, iar una dintre modelele sale a apărut pe coperta revistei Elle. În 1971, Kenzo și-a prezentat colecțiile la New York și Tokyo, câștigând premiul Clubului Editorilor de Modă din Japonia în 1972. Inovațiile sale au inclus spectacole teatrale în corturi de circ, unde a prezentat modelele călare, chiar și pe un elefant.

În 1983, Kenzo a lansat prima sa colecție de îmbrăcăminte pentru bărbați, urmată în 1988 de primul său parfum pentru femei și în 1991 de un parfum masculin. Marca sa a fost achiziționată de LVMH în 1993. După o pauză din industria modei în 1999, Kenzo a revenit cu o renovare majoră a magazinelor sale între 2006 și 2008.

Provocări și evoluții recente

În perioada 2008-2011, Antonio Marras a fost directorul de creație al Kenzo, însă performanța financiară a fost dificilă, atingând abia pragul de rentabilitate, cu vânzări anuale estimate la 150 de milioane de euro. În 2017, brandul a înregistrat progrese în domeniul accesoriilor și încălțămintei, care au contribuit la aproape 30% din veniturile sale. În 2019, Kenzo a preluat controlul asupra magazinelor din China printr-o societate mixtă, iar sub conducerea lui Felipe Oliveira Baptista, a lansat linia de îmbrăcăminte sport ‘Kenzo Sport’.

Publicitate
Ad Image

Decesul lui Kenzo Takada și moștenirea sa

Kenzo Takada a decedat pe 4 octombrie 2020, la Spitalul American din Neuilly-sur-Seine, din cauza complicațiilor legate de COVID-19. Universul său personal a fost rezumat prin 600 de piese, inclusiv tablouri și mobilier, scoase la licitație pe 11 mai 2021. Nigo a fost numit noul director artistic al Kenzo în septembrie 2021, continuând astfel moștenirea lăsată de Takada.

Impactul lui Kenzo în moda contemporană

Kenzo a extins prezența brandului la nivel global, având aproape 145 de magazine în întreaga lume, cu un accent pe Asia de Sud-Est, Japonia și Europa. Puloverul cu grafică tigru din colecția sa de toamnă 2012 a devenit o piesă emblematică, purtată de celebrități și bloggeri de modă. Brandul a colaborat și cu alte mărci, consolidându-și astfel influența în industria modei.

Moștenirea lui Kenzo Takada continuă să inspire și să influențeze moda contemporană, demonstrând impactul său durabil asupra acestui domeniu artistic.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *