Proiectul Podului de Flori peste Prut la Ungheni, Golăiești – Zăgăreni avansează conform planului. Ce termen de finalizare avem

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Proiectul Podului de Flori peste Prut

Podul de Flori de la Ungheni, Golăiești (România) – Zagarancea (Republica Moldova) avansează conform planului, fiind anunțat de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu. Finalizarea lucrărilor este programată pentru toamna anului viitor.

Stadiul lucrărilor

Scrioșteanu a declarat că lucrările sunt în desfășurare pe ambele maluri ale Prutului. Stadiul actual include:

  • Realizarea piloților de susținere: din 72 de piloți necesari, 70 au fost forați, armați și turnați. Detalii:
    • Malul drept: 18 piloți finalizați din 18 necesari la culeea de pe malul drept și 18 piloți finalizați din 18 necesari la pila de pe malul drept.
    • Malul stâng: 18 piloți finalizați din 18 necesari la culeea de pe malul stâng și 16 piloți finalizați din 18 necesari la pila de pe malul stâng.
  • Pe malul stâng, a fost realizat, cofrat și turnat primul segment de radier pentru calea de rulare 1, iar armarea radierului pentru a doua cale de rulare a început.
  • Pe malul drept, similar, a fost realizat, cofrat și turnat primul segment de radier pentru calea de rulare 1, iar armarea pentru a doua cale de rulare a început.
  • Săptămâna viitoare va demara armarea elevației aferente culeii dinspre Chișinău.

Detalii despre Punctul de Trecere a Frontierei

Discuțiile cu factorii implicați în proiect s-au concentrat pe ultimele detalii aferente proiectului tehnic pentru Punctul de Trecere a Frontierei, pentru a asigura parcurgerea rapidă a procedurilor necesare. Lucrările sunt în graficul contractat, iar startul lor a fost dat pe 26 aprilie 2025.

Finanțare și importanță

Finanțarea provine din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei (aproximativ 35 milioane euro), prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Podul de Flori reprezintă primul pod rutier la nivel de autostradă peste Prut și prima structură de acest tip construită în ultimii 60 de ani. Acesta va conecta România și Republica Moldova prin Autostrada Unirii A8 și va fi inclus în rețeaua de transport transeuropeană.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Proiectul Podului de Flori nu doar că îmbunătățește infrastructura rutieră dintre România și Republica Moldova, dar are și un impact semnificativ asupra interconectării europene, contribuind la dezvoltarea economică și socială a regiunii.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *