Negocieri tensionate pentru repatrierea operelor lui Banksy din Italia de către un dealer britanic de artă

Moderator
4 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Conflictul pentru repatrierea operelor lui Banksy

Un conflict major s-a iscat între un dealer britanic de artă și o companie italiană de expoziții cu privire la trei murale uriașe ale lui Banksy, care au fost împrumutate acum trei ani. John Brandler, un specialist din Essex, a demarat acțiuni legale după ce s-a săturat de întârzierile companiei Metamorfosi din Roma, care organizează expoziții temporare de artă. Cele trei lucrări sunt încă pe pereții originali pe care au fost stencilate și includ „Season’s Greetings”, „Heart Boy” și „Computer Robot”.

Detalii despre operele de artă

„Season’s Greetings” reprezintă un băiat care se joacă în timp ce respiră fum poluat și a fost realizat pe latura unei garaje din apropierea uzinei de oțel din Port Talbot în 2018. Brandler a cumpărat lucrarea de la proprietarul garajului, iar aceasta cântărește 5,5 tone, având dimensiunile de 2,2 metri înălțime și 2,5 metri lățime. Celelalte murale, „Heart Boy” și „Computer Robot”, ilustrează un băiat care desenează o mare inimă roz și un copil alături de un robot.

Problematicile financiare și întârzierile

Brandler susține că așteaptă plata finală a împrumutului, precum și returnarea operelor. Contractul inițial de doi ani a fost extins cu un an, cu o taxă lunară de împrumut. Potrivit lui, compania a întârziat plățile și acum este cu patru luni în întârziere cu ultima plată. Expoziția s-a încheiat pe 6 iunie, dar el nu a primit încă banii datorați și nu are înapoi operele.

Alte plăți restante și reacții

Brandler își exprimă neîncrederea față de asigurările primite din partea Metamorfosi, având în vedere că un alt dealer din Londra, Acoris Andipa, afirmă că compania italiană îi datorează 45.000 de lire sterline pentru servicii curatoriale, iar el a avut probleme similare cu recuperarea banilor de mai bine de doi ani. Andipa a declarat că a fost nevoit să apeleze la avocați pentru a-și recupera banii.

Publicitate
Ad Image

Declarațiile companiei Metamorfosi

Reprezentanții Metamorfosi, Pietro Folena și Vittorio Faustini, au susținut că sunt o companie bine stabilită și prestigioasă, care a plătit întotdeauna ratele lunare, cu excepția ultimei, pentru care așteptau documentele fiscale. Ei afirmă că au încercat în mod repetat să returneze lucrările, începând din 3 iunie, și că au o corespondență prin email în care Brandler recunoaște problemele de depozitare și propune păstrarea operelor până în octombrie fără costuri suplimentare.

Metamorfosi a subliniat că a inițiat imediat procedurile de returnare și că va organiza restituirea operelor până la sfârșitul lunii septembrie. Cu toate acestea, Brandler a declarat că nu va accepta livrarea operelor fără a primi plata.

Concluzie

Conflictul dintre John Brandler și Metamorfosi subliniază provocările întâmpinate în industria artei, în special în ceea ce privește împrumuturile și plățile. Această situație ar putea avea implicații semnificative asupra reputației și credibilității companiilor implicate în organizarea expozițiilor de artă.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *