„Las Fierbinți” sub lupă: acuzații de campanie electorală ascunsă pentru Bolojan și Miruță, discuțiile au ajuns la cunoștința CNA

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Acuzații de campanie electorală în „Las Fierbinți”

Serialul „Las Fierbinți” se află sub lupă din cauza unor acuzații de campanie electorală ascunsă pentru premierul Ilie Bolojan (PNL) și ministrul Economiei, Radu Miruță (USR). Producătorii și scenariștii au fost acuzați că au oferit spațiu de publicitate electorală mascată într-un episod al serialului, iar discuțiile pe această temă au ajuns la cunoștința Consiliului Național al Audiovizualului (CNA).

Detalii despre episoadele controversate

Un dialog din episodul 1 al sezonului 27, intitulat „În slujba cetățeanului”, ridică semne de întrebare. În această scenă, doi săteni discută despre premierul Bolojan. Unul dintre ei afirmă: „Mie îmi place de Bolojan! E bizon. Zice că face și eu cred că o să facă ce zice, nu ca alții.” Celălalt răspunde că nu îi convine pentru că „mi-a tăiat pensia de handicap,” recunoscând ulterior că nu avea handicap, ci primise pensia „cadou” de la un văr dintr-o comisie.

Strategia de comunicare și implicațiile politice

Experții în comunicare denumesc această abordare „soft propaganda”, o metodă subtilă de a construi imaginea unor politicieni prin replici și personaje cu care publicul se poate identifica. În episodul 14 din același sezon, numele lui Radu Miruță apare într-un dialog referitor la „comisii”, „primari verificați” și „dosare penale”, în contextul verificării administrațiilor locale. Personajul Primarului Vasile discută despre verificările primarilor, menționând că „cică l-a pus Bolojan pe Miruță să facă niște comisii” și că unii primari au fost prinși cu mâinile „până la cot” în nereguli.

Reacțiile echipei de producție

Deși nu există o campanie electorală activă în prezent, observatorii susțin că aceste episoade ar putea conține elemente de publicitate politică nemarcată. Scenariștii și actorii implicați în producție afirmă că serialul este o satiră socială inspirată din realitățile vieții rurale, fără scop politic. Scenaristul Mimi Brănescu subliniază că intenția echipei este de a reflecta mecanismele de putere locale, corupția și abuzurile, fără a favoriza un actor politic anume.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Acuzațiile de campanie electorală ascunsă în cadrul serialului „Las Fierbinți” ridică întrebări importante despre influența politică în divertismentul românesc și despre modul în care umorul poate fi utilizat ca instrument de comunicare politică.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *