Italia pune capăt utilizării telefoanelor mobile în școli, începând cu anul școlar 2025-2026

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Măsura interdicției telefoanelor mobile în școli

Începând cu anul școlar 2025-2026, Italia va interzice elevilor accesul în clase cu telefoanele mobile. Această măsură se aplică tuturor elevilor, de la școala primară până la liceu, și face parte dintr-un efort național de a reduce distragerea atenției și efectele negative ale expunerii digitale excesive asupra tinerilor.

Detalii ale reglementării

  • Elevii nu vor putea utiliza telefoanele mobile în timpul lecțiilor, cu excepția cazurilor autorizate de profesori pentru scopuri educaționale sau medicale.

  • Fiecare instituție de învățământ va avea libertatea de a stabili reguli proprii privind gestionarea dispozitivelor. Unele școli vor solicita depozitarea telefoanelor în dulapuri speciale, în timp ce altele vor permite păstrarea acestora în ghiozdane, cu condiția ca acestea să fie oprite.

  • Încălcarea regulilor va atrage sancțiuni graduale, de la avertismente scrise până la suspendare, conform principiului „proporționalității”.

Sprijinul comunității educaționale

Președintele Asociației Naționale a Directorilor de Școli a salutat această inițiativă, afirmând că reprezintă un pas necesar pentru a reda școlii rolul său educativ, într-un mediu lipsit de distrageri digitale. Scopul comun al acestei măsuri este protejarea atenției, sănătății mintale și calității învățării elevilor.

Context internațional

Italia se alătură astfel celor 79 de țări care au adoptat restricții similare privind utilizarea smartphone-urilor în școli, incluzând Franța, Coreea de Sud, Marea Britanie și California. Studiile recente ale Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) și ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) au evidențiat legături între utilizarea excesivă a telefoanelor și scăderea performanței școlare, anxietate și dificultăți de concentrare.

Implementarea acestei măsuri va contribui semnificativ la crearea unui mediu educațional mai sănătos și mai concentrat pentru elevi, având în vedere impactul negativ al tehnologiei asupra procesului de învățare.

Publicitate
Ad Image
Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *