Întârzierile zborurilor persistă în Europa după un atac cibernetic din weekend

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Întârzierile zborurilor în Europa

Pasagerii se confruntă cu o nouă zi de întârzieri ale zborurilor în întreaga Europă, în timp ce marile aeroporturi continuă să facă față consecințelor unui atac cibernetic asupra companiei care furnizează software-ul folosit pentru check-in și îmbarcare. Atacul a avut loc vineri și a afectat mai multe dintre cele mai mari aeroporturi din Europa, inclusiv Heathrow din Londra.

Detalii despre atacul cibernetic

Problema a fost cauzată de Collins Aerospace, un furnizor de software care colaborează cu mai multe companii aeriene din întreaga lume. Compania, parte a grupului american RTX, a anunțat luni că lucrează cu cele patru aeroporturi afectate și cu clienții săi aerieni, fiind în ultimele etape de finalizare a actualizărilor necesare pentru a restabili funcționalitatea completă.

Aeroporturi afectate

Aeroporturile din Bruxelles, Dublin și Berlin au experimentat, de asemenea, întârzieri. Kioscurile și mașinile de predare a bagajelor au fost offline, iar personalul companiilor aeriene a fost nevoit să se bazeze pe procesarea manuală a zborurilor. Un purtător de cuvânt al aeroportului din Bruxelles a menționat că Collins Aerospace nu a confirmat încă securitatea sistemului.

Cancelări și operațiuni normale

La Bruxelles, 40 din cele 277 de zboruri plecătoare și 23 din cele 277 de zboruri sosite au fost anulate. La Heathrow, majoritatea zborurilor operează normal, deși check-in-ul și îmbarcarea pentru unele zboruri pot dura mai mult decât de obicei. Reprezentanții aeroportului au indicat că sistemul nu este deținut sau operat de Heathrow, iar aeroportul oferă suport companiilor aeriene, având colegi suplimentari în terminale pentru a asista pasagerii.

Publicitate
Ad Image

Informații pentru pasageri

Aeroportul din Dublin nu se aștepta la anulări luni din cauza problemelor IT, dar nu le-a exclus. Duminică, Aer Lingus a declarat că a fost „semnificativ afectată” de această problemă. Pasagerii de la Heathrow sunt sfătuiți să verifice statutul zborului înainte de a călători la aeroport și să sosească cu cel puțin trei ore înainte pentru zborurile lungi și cu două ore pentru cele scurte.

Concluzie

Atacul cibernetic a generat întârzieri semnificative în întreaga Europă, subliniind vulnerabilitatea sistemelor informatice din aviație și impactul acestora asupra pasagerilor.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *