Transferul terenului SIE
Guvernul României va adopta o hotărâre prin care un teren din domeniul public al statului va fi transferat din administrarea Serviciului de Informații Externe (SIE) în cea a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Această măsură este legată de proiectul „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni)”.
Detalii despre teren
Terenul vizat are o suprafață de 1.078 de metri pătrați și este situat pe Șoseaua București–Ploiești. Valoarea de inventar a acestuia este de 830.491 de lei. Deși face parte din domeniul public al statului, terenul se află în prezent în administrarea SIE, iar datele de identificare ale acestuia sunt clasificate, fiind încadrate la categoria imobilelor cu destinație specială.
Transferul terenului se va realiza conform Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, care permite schimbarea dreptului de administrare prin hotărâre de guvern, atunci când proiectul are importanță națională. Predarea-preluarea între SIE și Ministerul Transporturilor va fi efectuată prin protocol, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ.
Despre proiectul Magistralei 6
Magistrala 6 de metrou este considerată una dintre cele mai mari investiții în infrastructura Capitalei, având ca scop conectarea rețelei existente de metrou cu Aeroportul Henri Coandă. Aceasta va deservi zone în dezvoltare, precum Băneasa și Otopeni, și va funcționa ca un coridor de transport între centrul orașului și cele două aeroporturi.
Proiectul va oferi bucureștenilor și vizitatorilor un mijloc de transport rapid, sigur și confortabil, stimulând în același timp creșterea economică a nordului Capitalei. Traseul include zone de interes major, cum ar fi spații de afaceri, zone expoziționale, centre comerciale și spații de agrement.
Starea juridică a terenului
Documentația referitoare la terenul în cauză indică faptul că acesta nu are sarcini, nu este implicat în litigii și nu face obiectul unor revendicări sau cereri de restituire. Odată cu adoptarea hotărârii, inventarul bunurilor din domeniul public al statului va fi actualizat, iar Ministerul Transporturilor și SIE vor modifica datele referitoare la valoarea și administrarea imobilului.
Contextul și etapele proiectului
Magistrala 6 a presupus și alte etape similare în trecut, incluzând exproprieri și suplimentări de fonduri. În 2017, a fost aprobat coridorul de expropriere prin Hotărârea de Guvern nr. 496, iar în 2022 s-a decis suplimentarea bugetului alocat despăgubirilor. Transferul terenului de față este o etapă necesară pentru continuarea proiectului conform planului.
În concluzie, acest transfer de teren reprezintă un pas esențial în realizarea unei infrastructuri de transport moderne, care va sprijini dezvoltarea economică și conectivitatea în regiune.


