Elevii imigranți se confruntă cu o creștere a hărțuirii din cauza raidurilor ICE, generând o „cultură a fricii”, arată un sondaj

Moderator
4 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Creșterea hărțuirii în rândul elevilor imigranți

Elevii imigranți din SUA se confruntă cu o creștere a hărțuirii, iar raidurile efectuate de Serviciul de Imigrație și Control al Vămilor (ICE) contribuie la o scădere a prezenței școlare și la o „cultură a fricii”, conform unui sondaj recent realizat de cercetătorii de la Institutul pentru Democrație, Educație și Acces (IDEA) al Universității din California, Los Angeles. Aceștia au efectuat un sondaj reprezentativ la nivel național, intervievând peste 600 de directori de licee despre impactul raidurilor și deportărilor asupra școlilor.

Impactul raidurilor ICE asupra elevilor

Raportul a evidențiat o „climă de stres” în rândul elevilor, 70,4% dintre directori raportând că elevii din familii imigrante au exprimat îngrijorări privind bunăstarea lor și a familiilor lor. De asemenea, peste jumătate dintre liceele publice au înregistrat scăderi ale prezenței și învățării elevilor imigranți, 57,8% dintre directori menționând că părinții și tutorii elevilor imigranți au „părăsit comunitatea” în timpul anului școlar.

Hărțuirea și bullyingul în școli

Peste o treime dintre directori au raportat că elevii din familii imigrante au fost „hărțuiți sau intimidați”, un director din Minnesota menționând o creștere a comentariilor negative din partea elevilor albi către studenții hispanici, cum ar fi: „Pot să-ți văd actele?”. Un alt director din Nebraska a observat o utilizare crescută a unui limbaj ostil și derogatoriu față de elevii latini, în timp ce un director din Michigan a raportat insulte precum: „Părinții tăi sunt trecători de frontieră.”

Acțiuni întreprinse de școli

Majoritatea școlilor, 77,6% dintre directori, au luat măsuri pentru a răspunde nevoilor populației lor imigrante, creând planuri școlare pentru a face față vizitelor agenților federali. Aproape jumătate dintre directori au declarat că au planuri pentru a sprijini elevii în cazul în care tutorii lor sunt deportați.

Publicitate
Ad Image

Experiențele elevilor și impactul asupra învățării

Directori de școli au relatat despre elevi care sunt lăsați la școală, temându-se că aceasta ar putea fi ultima dată când își văd părinții. Un director a comparat stresul cauzat de teama de intervențiile ICE cu anxietatea provocată de teama de atacuri armate în școli. Deși așteptau aceste probleme în orașe mari cu populații imigrante, cercetarea a scos la iveală consecințe în școli din întreaga țară.

Provocări pentru directorii de școli

Directorii de licee au subliniat obligația profesională și morală de a asigura un mediu sigur pentru elevi, recunoscând în același timp limitele puterii lor în fața evenimentelor externe. Un director din Massachusetts a declarat că este fundamental greșit să se confrunte cu aceste provocări în încercarea de a asigura un loc sigur pentru toți elevii.

Punctul de vedere al autorităților

Reprezentanții Departamentului pentru Securitate Internă au acuzat UCLA de „propagandă a fricii”, afirmând că ICE nu vizează elevii în școli și că intervențiile sunt rare, având loc în circumstanțe specifice pentru a proteja siguranța publică.

Concluzie

Impactul raidurilor ICE asupra elevilor imigranți generează o atmosferă de frică în școli, afectând nu doar prezența, ci și bunăstarea emoțională a acestora, ceea ce subliniază nevoia urgentă de politici mai suportive și de protecție a drepturilor elevilor imigranți.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *