Deciziile autorităților pentru străzile din Sectorul 3
Autoritățile din București vor impune limite de viteză și vor interzice accesul utilajelor mari pe cele 11 drumuri din Sectorul 3, asfaltate ilegal peste magistralele de gaze, conform declarațiilor prefectului Capitalei, Andrei Nistor. El a subliniat că zona reprezintă un pericol public.
Contextul problemei
Investigația realizată de Recorder a scos la iveală faptul că, la ordinul primarului Robert Negoiță, au fost construite ilegal aceste drumuri. Primarul nu a fost prezent la ședința de vineri, unde s-au discutat măsurile necesare, iar absența sa a fost considerată regretabilă de către deputatul PNL Andrei Baciu.
Concluziile întâlnirii
În cadrul ședinței, prefectul a afirmat că majoritatea drumurilor nu au autorizații de construire. O nouă întâlnire pe teren este programată pentru luni, pentru a analiza problemele tehnice împreună cu reprezentanții Transgaz, Inspectoratului pentru Situații de Urgență și Primăriei Sectorului 3.
Măsuri imediate și pe termen lung
Pe termen scurt, se va institui o limită de viteză de 30 km/h și se va interzice circulația utilajelor grele. Pe termen lung, se preconizează distrugerea drumurilor, punerea în siguranță a țevilor de gaze și refacerea acestora. Prefectul a explicat că este necesară instalarea unor inele protectoare asupra țevilor.
Reacțiile autorităților
Deputatul Andrei Baciu a declarat că situația este mai gravă decât s-a anticipat, subliniind importanța de a asculta vocea cetățenilor din Sectorul 3. Absența primarului de la întâlnire a fost interpretată ca o lipsă de responsabilitate față de nevoile comunității.
Declarațiile primarului Robert Negoiță
După publicarea investigației, primarul a fost întrebat de locuitorii îngrijorați în legătură cu riscurile posibile. El a susținut că drumurile au fost construite legal, afirmând că țevile de gaze nu sunt responsabilitatea sa, ci a furnizorului de gaze.
Concluzie
Problema drumurilor construite ilegal peste magistralele de gaze din Sectorul 3 subliniază necesitatea unei coordonări mai bune între autorități și responsabilizarea celor care au permis aceste construcții, având în vedere riscurile pentru siguranța publică.


