Intervenții educaționale pentru reducerea analfabetismului funcțional
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că analfabetismul funcțional și abandonul școlar reprezintă probleme semnificative ale sistemului educațional românesc, având un impact negativ asupra securității naționale. Acesta este expus riscului de manipulare și destabilizare prin informații false.
Programul remedial inițiat
În contextul crizei fiscal-bugetare, ministerul a implementat un program remedial care vizează consolidarea competențelor elevilor. Acesta include două ore de activitate pe săptămână, destinate:
- consolidării competențelor dobândite;
- recuperării competențelor planificate, dar nedobândite;
- utilizării competențelor în viața cotidiană;
- dezvoltării competențelor dobândite în condiții de performanță.
Obiectivele programului
Programul are scopul de a ajuta elevii să asimileze cele opt competențe-cheie, pregătindu-i mai bine pentru intrarea la gimnaziu și învățându-i să aprecieze rolul școlii în viața lor. De asemenea, se reglementează activitățile remediale la nivel de gimnaziu și liceu, iar evaluările din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi adaptate pentru a reflecta diversitatea competențelor și modul de testare.
Impactul așteptat
Prin aceste măsuri, se urmărește reducerea analfabetismului funcțional, creșterea atractivității școlii și diminuarea ratei abandonului școlar. Aceste inițiative sunt esențiale pentru o pregătire mai bună a copiilor, atât pentru școală, cât și pentru viață.
Concluzie
Implementarea acestui program remedial are potențialul de a transforma educația în România prin îmbunătățirea abilităților elevilor și reducerea riscurilor asociate cu analfabetismul funcțional și abandonul școlar.


