Consiliul Concurenței supraveghează sectorul ouălor. Chirițoiu: „Sper că producătorii au învățat din experiențe”

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Monitorizarea Sectorului Ouălor

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat că instituția monitorizează atent piața ouălor din România, având în vedere că unele magazine raportează lipsa acestora din cauza exporturilor către piețe externe, unde prețurile sunt mai avantajoase pentru producători.

Amendarea Producătorilor

Chirițoiu a amintit că, în trecut, producătorii de ouă au fost amendați pentru înțelegeri între ei care au dus la creșterea prețurilor. Într-o situație similară, când a existat o penurie de ouă la nivel european, prețurile au crescut semnificativ. „Noi am monitorizat situația pentru a nu avea creșteri speculative de prețuri. Atunci am aplicat amenzi deoarece am avut dovezi că producătorii au crescut prețurile comunicând între ei”, a subliniat el, adăugând că speră ca aceștia să fi învățat din experiențele anterioare.

Exportul de Ouă

Chirițoiu a menționat că 40% din producția internă de ouă este exportată în țări precum Germania și Franța, afectate de gripă aviară. În primele 8 luni ale acestui an, România a exportat 35.000 de tone de ouă, depășind cifra din întregul an 2022, de 33.000 de tone. Piața ouălor din România s-a dezvoltat semnificativ în ultima decadă, cu exporturi crescând de peste cinci ori.

Prețurile și Producția

În România, prețul mediu de producție pentru un ou este de 0,60 lei la poarta fermei, iar în magazine costul ajunge la un leu. Ouăle bio sunt disponibile la un preț ușor mai ridicat. Constantin Stafie, reprezentant al Asociației Crescătorilor de Păsări, a explicat că oferta de ouă pe piață este afectată de schimbările în populația de găini care ouă. El a menționat că, deși există un deficit temporar, nu este considerat o criză majoră, având în vedere că urmează perioada postului și a sărbătorilor de Crăciun, când consumul de ouă scade.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Monitorizarea atentă a sectorului ouălor de către Consiliul Concurenței este esențială pentru prevenirea abuzurilor de preț și pentru asigurarea unui echilibru între cererea internă și oportunitățile de export, având un impact direct asupra economiei locale și asupra consumatorilor români.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *