Ciprian Ciucu răspunde acuzațiilor USR
Ciprian Ciucu, candidatul PNL la Primăria Capitalei, a respins acuzațiile venite din partea lui Cătălin Drulă și Vlad Voiculescu, care susțin că sondajul INSCOP referitor la intenția de vot este o manipulare în favoarea PNL. Ciucu a declarat că PNL nu „coafează” sondajele și a subliniat că USR are propria cercetare sociologică, care nu este făcută publică.
Decizia PNL de a nu publica sondaje măsluite
Ciucu a menționat că, împreună cu Ilie Bolojan, a decis ca PNL să nu mai publice sondaje măsluite și să colaboreze doar cu institute de sondare cu reputație. El a explicat că, în trecut, au existat diferențe semnificative între rezultatele sondajelor și cele ale alegerilor, ceea ce a determinat această schimbare de abordare.
Refuzul lui Ilie Bolojan de a achita toate datoriile către agențiile de sondare
Ilie Bolojan, liderul PNL, a declarat că a refuzat să achite integral datoriile partidului către agențiile de sondare din cauza erorilor mari apărute în rezultatele acestora, care au fost infirmate de rezultatele alegerilor. El a adăugat că a achitat o parte din datorii, dar a penalizat agențiile respective, alegând să colaboreze cu cele care nu s-au compromis.
Rezultatele sondajului INSCOP
Conform sondajului INSCOP publicat recent, Ciprian Ciucu conduce cu 27,1%, urmat de Daniel Băluță cu 24%. Anca Alexandrescu, candidată independentă susținută de alianța AUR-PNTCD, se află pe locul trei cu 21,3%, iar Cătălin Drulă este pe locul patru cu 12,1%.
Acuzațiile USR
Vlad Voiculescu a acuzat că INSCOP livrează sondaje trucate pentru PNL, iar Cătălin Drulă a criticat comportamentul lui Ciucu, sugerând că acesta manipulează electoratul cu cercetări sociologice. Drulă i-a cerut lui Ciucu să participe la o dezbatere deschisă, în loc să folosească metodele pe care le consideră necorespunzătoare.
Concluzie
Acuzațiile reciproce dintre PNL și USR evidențiază tensiunile existente în campania pentru Primăria Capitalei, iar refuzul lui Bolojan de a colabora cu agențiile de sondare compromise sugerează o schimbare de strategie în abordarea campaniilor electorale ale PNL.


