Autoritățile analizează modul de asistență la conducere „Mad Max” de la Tesla, destinat vitezelor ridicate

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Investigarea modului de asistență „Mad Max” de la Tesla

Autoritățile americane de reglementare a siguranței transporturilor au anunțat că analizează noul mod de asistență la conducere numit „Mad Max”, dezvoltat de Tesla, care funcționează la viteze mai ridicate decât celelalte versiuni. Conform unor șoferi care au postat pe rețelele sociale, vehiculele Tesla care utilizează această variantă mai agresivă a sistemului de conducere autonomă completă (FSD) ar putea depăși limitele de viteză afișate.

Contactul cu Tesla și responsabilitatea șoferilor

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a declarat că este în contact cu producătorul pentru a obține informații suplimentare. „Persoana aflată la volan este pe deplin responsabilă pentru conducerea vehiculului și respectarea tuturor legilor de siguranță rutieră”, a adăugat NHTSA.

Investigații anterioare asupra FSD

La începutul acestei luni, NHTSA a deschis o investigație asupra a 2,9 milioane de vehicule Tesla echipate cu sistemul FSD, din cauza zecilor de rapoarte privind încălcările siguranței rutiere și accidentele. NHTSA examinează 58 de rapoarte referitoare la problemele de siguranță rutieră asociate cu utilizarea FSD, printre care se numără 14 accidente și 23 de răniți.

Funcționalitățile modului „Mad Max”

Reprezentanții Tesla nu au răspuns imediat la o solicitare de comentarii, dar săptămâna trecută au repostat un mesaj pe rețelele sociale care descria modul „Mad Max” ca fiind capabil să accelereze și să se strecoare „prin trafic la o viteză incredibilă, totul în timp ce rămâne foarte fluid. Conduceți mașina ca un automobil sport. Dacă sunteți în întârziere, acesta este modul pentru dumneavoastră.”

Publicitate
Ad Image

Probleme de conformitate cu legislația de trafic

NHTSA a menționat anterior că FSD, un sistem de asistență care necesită atenția șoferului și intervenția acestuia, a generat comportamente ale vehiculului care au încălcat legile de siguranță rutieră. Agenția a raportat șase incidente în care un vehicul Tesla, cu FSD activat, „a ajuns la o intersecție cu un semafor roșu, continuând să circule în intersecție împotriva semaforului roșu și fiind ulterior implicat într-un accident cu alte vehicule.”

Investigații prelungite asupra Tesla

NHTSA investighează sistemul FSD al Tesla de un an, iar în octombrie 2024 a deschis o investigație asupra a 2,4 milioane de vehicule Tesla cu FSD, după patru coliziuni în condiții de vizibilitate redusă. Washington Post a raportat anterior interesul agenției pentru modul „Mad Max”.

Concluzie

Investigarea modului de asistență „Mad Max” de la Tesla scoate la iveală preocupări serioase legate de siguranța rutieră și responsabilitatea șoferilor, evidențiind necesitatea unei reglementări mai stricte în domeniul tehnologiilor de conducere autonomă.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *