Austeritatea lui Bolojan oprește cele 400 de radare fixe de la CNAIR din lipsă de fonduri

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Austeritatea lui Bolojan afectează proiectul de montare a radarelor fixe

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a reușit să monteze cele 400 de radare fixe, proiect care ar fi trebuit să fie implementat în vara acestui an. Reprezentanții CNAIR indică lipsa fondurilor alocate de către Bolojan ca principal motiv pentru întârzierile acestui proiect.

Stadiul proiectului de radare fixe

CNAIR a început un amplu proiect de achiziție și montare a radarelor fixe încă din 2023, cu scopul de a îmbunătăți supravegherea traficului. Deși termenul inițial pentru funcționarea acestora era vara acestui an, CNAIR a amânat demararea proiectului, ultimul termen estimat fiind primăvara anului viitor. Până în prezent, nu a fost lansată licitația pentru achiziția sistemelor de supraveghere video.

Implicarea finanțării în întârzierea proiectului

Conform purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, procedura de achiziție a radarelor fixe nu poate fi inițiată până când nu se stabilește sursa de finanțare. Proiectul ar fi trebuit să fie finanțat din surse multiple, inclusiv prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și din bugetul de stat. Bugetul necesar pentru acest proiect este estimat la 79 de milioane de lei fără TVA.

Impactul asupra implementării și termenele estimate

Având în vedere timpul necesar pentru finalizarea licitației și implementarea radarelor, este probabil ca acest proiect să nu fie realizat până în 2027. Experiențele anterioare sugerează că poate dura până la un an și jumătate de la lansarea licitației până la funcționarea efectivă a camerelor, conectate la sistemul național de monitorizare „e-Sigur”.

Publicitate
Ad Image

Statistica actuală a radarelor în România

În prezent, România nu dispune de niciun radar fix, în timp ce Poliția Rutieră utilizează 1.186 de radare mobile, dintre care 700 sunt de tip pistol și pot fi montate pe trepied. Aceste radare mobile permit înregistrarea vehiculelor care depășesc limita de viteză, iar amenzile sunt trimise ulterior șoferilor.

Concluzie

Întârzierea proiectului de instalare a radarelor fixe reflectă o situație alarmantă în gestionarea infrastructurii rutiere din România, amplificată de lipsa fondurilor, ceea ce poate afecta siguranța rutieră pe termen lung.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *