Deficit de controlori de trafic aerian în SUA
Aeroporturile din SUA au raportat peste 20 de incidente de deficit de controlori de trafic aerian sâmbătă, conform declarațiilor lui Sean Duffy, secretar pentru transporturi, în contextul impactului shutdown-ului guvernamental. O oprire la sol a fost emisă de agenție la aeroportul internațional din Los Angeles din cauza lipsei de personal, în jurul orei 11:30 ET (15:30 GMT), afectând majoritatea regiunii sudice a Californiei, iar întârzierile sunt probabile când zborurile vor relua operațiunile.
Incidente raportate și efecte
Până la prânz, duminică, agenția a înregistrat deficituri în rândul controlorilor de trafic aerian la șase aeroporturi din SUA. Duffy a menționat că, pe 22 octombrie, FAA a avut 22 de „triggers” care indicau lipsa de controlori, una dintre cele mai ridicate cifre observate în sistem de la 1 octombrie. Acest lucru sugerează că controlorii sunt supuși unei presiuni crescute.
Întârzieri ale zborurilor
Conform FlightAware, un site de urmărire a zborurilor, au fost înregistrate peste 5.300 de întârzieri ale zborurilor din SUA sâmbătă și mai mult de 2.500 până la ora 12:00 ET duminică. De la începutul shutdown-ului, întârzierile au fost frecvent peste medie, iar FAA a raportat deja probleme de personal pentru zborurile din Chicago și Newark.
Impactul shutdown-ului asupra personalului
Aproximativ 13.000 de controlori de trafic aerian și aproximativ 50.000 de ofițeri ai Administrației pentru Securitatea Transporturilor (TSA) trebuie să lucreze fără plată în timpul shutdown-ului, în timp ce republicanii și democrații rămân blocați în privința aprobării unui buget federal. Nick Daniels, președintele Asociației Naționale a Controlorilor de Trafic Aerian (NATCA), a declarat că această situație are consecințe reale pentru acești lucrători care își desfășoară activitatea fără a fi plătiți corespunzător.
Probleme de formare și siguranță
Controlorii de trafic aerian au primit un salariu acum două săptămâni, aproximativ 90% din salariul lor obișnuit, dar marți va marca prima perioadă de plată complet neplătită pentru munca din octombrie. Duffy a menționat că mulți controlori caută locuri de muncă suplimentare pentru a-și suplimenta venitul pierdut. FAA se confruntă cu un deficit de aproximativ 3.500 de controlori, ceea ce a dus la muncă suplimentară și la săptămâni de muncă de șase zile înainte de începerea shutdown-ului.
De asemenea, shutdown-ul a forțat angajații în formare la Academia FAA din Oklahoma să fie trimiși acasă pe 3 octombrie. Dave Spero, președintele Specialiștilor în Siguranța Aviației Profesionale, a subliniat că orice întârziere în formarea tehnicienilor poate afecta semnificativ siguranța operațiunilor aeriene. Spero a adăugat că angajații afectați doresc să revină la muncă și să contribuie la modernizarea sistemului de control al traficului aerian.
Consecințe
Shutdown-ul din 2019 a dus la o creștere a absențelor controlorilor și ofițerilor TSA, rezultând în timp de așteptare mai lung la anumite puncte de control și încetinirea traficului aerian în New York și Washington, DC. Această situație actuală sugerează că, pe măsură ce shutdown-ul continuă, problemele de personal și întârzierile zborurilor vor continua să se agraveze, afectând astfel siguranța și eficiența sistemului de aviație din SUA.


