Singura rețea de tramvai din România, înființată după 1989, dezmembrată și transformată în metal reciclat

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Desființarea rețelei de tramvai din Botoșani

Municipiul Botoșani a început scoaterea liniilor de tramvai, marcând sfârșitul unei rețele inaugurate pe 16 septembrie 1991, care a fost singura rețea de tramvai din România deschisă după 1990. Construcția acestei rețele a avut loc între 1989 și 1991, iar tramvaiul a funcționat până în anul 2022.

Tramvaiele și liniile de tramvai scoase la vânzare

În ultimii doi ani, au fost scoase la vânzare șase tramvaie Tatra T4D, care au circulat din 1997 până în 2020. Decizia de a topi șinele de tramvai pe cele două trasee din oraș a fost luată în urma unei licitații organizate de Ministerul Dezvoltării, care a eșuat după ani de tergiversări.

Decizia administrației locale

Administrația locală, condusă de primarul Cosmin Andrei, a decis desființarea transportului public cu tramvaiul după ce a ratat un proiect de modernizare a căilor de rulare și achiziția de tramvaie noi, finanțat din fonduri europene.

Probleme cu achiziția tramvaielor

La începutul anului 2023, Ministerul Dezvoltării a anulat licitația pentru achiziția a 49 de tramvaie de 18 metri, destinate orașelor Galați, Brăila, Ploiești și Botoșani, din cauza refuzului companiei PESA din Polonia de a semna contractul de furnizare.

Publicitate
Ad Image

Comparativ cu alte municipii

În contrast cu Botoșani, alte primării din țară, precum Galați și Brăila, au demarat proiecte de achiziție a tramvaielor din fonduri europene, acționând fără implicarea autorităților centrale.

Desființarea rețelei de tramvai din Botoșani subliniază o pierdere semnificativă pentru infrastructura de transport public din oraș, având implicații pe termen lung asupra mobilității și accesibilității populației.

Distribuie acest articol
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *